26 Ekim 2012 Cuma

GELECEKTEKİ GENÇLERİMİZ BENİ ENDİŞELENDİRİYOR...








Bugün bayramın ikinci günü idi... Mezarlıkta yakınımın mezarını ziyarete gitmiştim. Dönüşte belediye otobüsüne bindim.Genç bir kızımızın yanında zannederim 4 yaşlarında yeğeni vardı, iki kişilik koltuğu işgal etmişler ve ayakta da bir sürü yaşça büyük insanlar vardı...Maalesef hastalık numarası yapıyordu...Bir hanımefendi çocuğu kucağına almasını söyleyince hasta olduğunu söyledi ama nasıl hastalıksa , anlayamadım.Derler ya bir söyle, bin ah işit... işte öyle oldu...Yaptığı onu utandıracağına , birde kendinden büyük bir hanıma kaba olacak ama söyleyeceğim ,dır dır..konuştu..Önündeki hanım bunun üzerine çocuğu kucağına aldı..Ve hanımefendi bu yere benim oturmamı teklif etti..bende oturunca onun ayakta durması beni üzdü..Bu arada diğer yandaki koltukta 10 yaşlarında bir erkek çocuğu oturuyordu..Ona bence yerini bu teyzeye verirsen iyi olur dedim. O kadar emindim ki hemen kalkıp buyurun diyecekti bence...mi acaba !!!

Hayret içinde kaldım demez mi ‘’neden kalkacağım ki!!!! ‘’İşte o zaman o hanımla ikimizde çok üzüldük.Hatta ben ‘’aaaa ne diyor demişim ‘’ ve babası da yanında idi, hiç oralı olmadı..

İşte nasıl demeyeyim, gelecekteki gençlerimiz beni endişelendiriyor...

Tabii bu tamamen ailenin verdiği eğitim. Bunuda genellememek lazım ama lütfen genç anneler ve babalar. Çocuklarınızı küçüklerine sevgi, büyüklerine saygı duygusu ile yetiştiriniz. İnanın bu durum ülkemizde sevgi ve saygılı gençler oluşacaktır. Tabii bu sizin içinde yararlı olur.Bu gün etrafına saygılı olmayan çocuk, yarın annesine ve babasına zararı daha çok olur..

Eskiden yaşlanan anne babaya çocukları bakardı..Bilmem etrafımızda yaşlı bakım evlerinin çoğaldığının farkında mısınız..Bence büyüklerini bu yaşlı bakım evlerine bırakanlar zamanında etrafına sevgisiz ve saygısızca hareket edenlerdir. Bu huy öylesine alışkanlık yapmış ki , bu duygusuzluk aileye kadar uzanmış oluyor...Gün oluyor, devran dönüyor..

Tabii bu konuyu bazı genç anne ve babalar ithaf en yazıyorum..

Aman genç anne ve babalar lütfen önce vatan, sonra aileniz için küçüklerine sevgili, büyüklerine saygılı çocuklar yetiştiriniz...

Allah kolaylık versin, sabrınız ve gücünüz bol olsun...

Sevgiyle kalınız.

 

3 yorum:

  1. Ne kadar üzücü. Burada biz büyüklere yer verdigimizde alman yaslilar diyorki: "Hep yabanci cocuklar yer veriyor. Ne güzel yetisiyorsunuz."

    YanıtlaSil
  2. sizi ve sizin ailenizi kutluyorum...zaten bende çocuklarına bu terbiyeyi veremiyen aileler için yazdım...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba..Birlikte yaşadığımız olayı ne güzel ifade etmişsiniz. Aradan epeyce zaman geçmesine rağmen unutmadım sizi..O bayanın ve o çocuğun saygısızca davranışları karşısında göz göze baktığımızı da unutmadım:)) Aslında onları yetiştirenlere ..Yazık!! diyorum..Öğretimden önce eğitimin gelmesi gerektiğini ne yazık ki hala anlamış olmayan beyinler var..ve gittikçe örf ve adetlerimizin yok olduğunu görmek ayrıca da üzüyor beni.Sağlık, sıhhatiniz eksik olmasın. Gönlünüzce olsun herşey..SEVİM

    YanıtlaSil