15 Ağustos 2012 Çarşamba

AAH ESKİ BAYRAMLAR...


Bayram yaklaştı, bende taa. Çocukluğumdaki bayramlara gittim. Ramazan başlayınca bizde bir ramazan telaşı başlardı. Ben o zaman küçük olduğum için 1 kere ramazanın başında, 1 kere ortasında 1 kere de kadir günü tutardım. Sonra sonuna sıfır ekleyince 30 olur derlerdi bende inanırdım. En güzeli de kadir günü evimizde ölmüşlerimiz için okunan dualardı...

 




O gün hep sınıfımı geçmem için dua ederdim. O zamanlar en büyük sıkıntılarımız okulumuzdu.[ İkmale kalmalar olurdu. Orta birinci sınıftayken resim dersinden ikmale kalmıştım. Matematik 10 üzerinden 9, Resim 10 üzerinden 4 idi.) Halen daha resim yapamam.) ]

Babam oruç tuttuğumuz günler biz kardeşleri sırtında taşırdı..Birde bize harçlık vererek orucumuzu satın aldığını söylerdi..Tabii böylece bize bu duyguları aşılamıştı. Şimdide orucu bırakamıyoruz. Aynı güzellikleri çocuklarıma yansıttım. Şimdide torunlarıma uygulamayı düşünüyorum.

Ramazan bitmeye başlayınca evde bir telaş, bir telaş. Temizlikler yapılır, ev dip köşe temizlenirdi. Hele bayram giysilerimiz için alışverişe çıkmak ne zevkti. Mutlaka yeni bir elbise dikilirdi ve yeni ayakkabı alınırdı. Zaten arife günü akşamı başucuma elbisemi asar, ayakkabılarımı yastığımın yanına kordum. Birde ablam küçük kumaş parçaları ile saçımı sarardı.

Bayramın birinci günü babam bayram namazına giderdi, bizlerde babam gelesiye kadar mükemmel bir kahvaltı masası hazırlar, giysilerimizi giyer, akşamdan sarılan saçımı açardım. Tabii kıvır kıvır saçlar.)

 





Babam namazdan gelir gelmez büyükten küçüğe bayramlaşmak ve el öpmek için sıraya girerdik. Tabii bütün heyecan harçlık almaktı.)









Evet, bayram başlamıştı artık. Kapımızın zili hiç eksik olmaz. Gelenlerimiz olurdu. Büyüklerin hemen elini öperdim ve hemen paramı alırdım. Bizde onlara giderdik Eğer evde yoklarsa kapıdaki paspası ters çevirirdik..).Gidince aldığım parlak,desenli jelatin kağıda sarılmışcukulatalar ikram edilirdi.Bu kağıtları yırtmadan açar , tırnağımızla düzeltir defterimizin arasında saklardık . Böyle bir koleksiyonumuz olurdu. Koleksiyon deyince aklıma başka bir şey geldi...

 

 

Bunun gibi veya daha orijinal bayram kartları gelir veya gönderirdik. Gelen kartları toplar ve biriktirirdim...

En heyecanla yaptığım ziyaret öğretmenin Şaziye hanıma giderek onun elini öperdim... Oda bize kalem ve mendil verirdi.


 


Şimdi ise nasıl, hiçbir heyecan yok. Sadece tatil düşünülüyor. Büyükleri takan yok. Evlere gelip gitmeler yok.

Ama biz halen daha bunları yaşıyoruz. Bayram sabahı çocuklarım torunlarım gelirler. Elimizi öperler ve harçlıklarını alırlar. Arkasından zengin bir kahvaltı sofrasına otururuz...

Sevgili çocuklarım ve torunlarım.Bana bu eski ve güzel günleri yaşattığınız, güzel değerlerimizi devam ettirdiğiniz için sizlere çok teşekkür ediyorum.Yolunuz açık, şansınız bol olsun..Güzel ve sağlıklı günler dilerim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder