19 Ağustos 2012 Pazar

TEDAVÜLDEN KALKAN 5 TL...








Bu beş lira ile ilgili bir hatıram var.

Bir gece televizyonda bu 5 liranın ertesi günden itibaren tedavülden kalkacağı ama 10 yıl içinde elimizdeki 5 liraların Merkez bankasından değiştirileceği söylendi.

Tesadüf bu ya, ertesi gün bende çarşıya çıkmıştım. Geçtiğim yolda bir dilenciye rastladım. Her zamanki gibi ona para vermek istedim.

Cüzdanımı açtım. Bozuk para aradım, ama bozuk paramın olmadığını yalnızca bu 5 liradan olduğunu gördüm. Bende bu 5 lirayı verdim ve yürümeye devam ettim...

Birkaç adım atmıştım ki arkamdan hanımm hanımm diye bir ses duydum. Dönüp baktım ki o dilenci bana sesleniyor. Geri gidip ne var diye sordum.Bana demezmi ‘’ Bu para tedavülden kaldırıldı,geçmiyor ‘’dedi.Bende hayretler içinde kaldım.Diyecek bir söz bulmaya çalışırken..

Yine bana’’ al bu parayı ‘’dedi..

Bende sinirli, bir şekilde parayı geri aldım...söylenerek yürümeme devam ettim..

O gün bu gündür kesinlikle dilenciye para vermem...

O gün anladım ki, yani 35 yıl önce ( birde genceciktim) fakir insan gururlu oluyor ve istemiyor..

İşte bende o günden sonra gururlu fakirleri bulup gücüm yettikçe onlarla ilgilenmeye çalışıyorum...

Allah bu gücümü eksik etmesin...

 

2 yorum:

  1. evet arkadaşımın verdiği parayı beğenmeyip küfreden dilencide gördük biz :) orta 1 gidiyorduk ozmn :D okuldan kaçmıştık, turşu suyu içmiştik falan hahahaha dilenci kelimesi bile bir tuhaf geliyor kulağıma,

    İslam, fakirin kibirlisini sevmez. Zira kibirli fakir iyiliğin ulaşmasına engel olduğu gibi, muhtaç durumdaki ailesini de mağdur eder.

    Allah'ın buğzettiği üç kişiye gelince: Bunlar zâni(zinacı) ihtiyar, kibirli fakir, zâlim zengindir."1

    Sevgiyle kalın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence kibirli fakir utangaç insanlara muhtaç olmadan çalışmaya gayret eden kişidir.<ben nicelerini tanırımki sen kazanıyorsan ona vermek zorundasın ve gel çalış deyince mırın kırın eden kişidir.

      Sil